Lata Puteh Selama

3:14:00 AM Unknown 1 Comments

Pada hari Sabtu 13/2/2016

     Saya dan rakan-rakan saya telah bergerak untuk Hiking + Trekking di Lata Puteh Selama. Tempat ini terletak di hujung kampung Ijok Selama. Semestinya kawasan ini ini cantik dan masih Dara lagi kerana tempat ini jarang orang datang. 

    Jam 2.30 pm kami bergerak dari kampung kami Bagan Baharu menuju ke kawasan Lata Puteh. Naik mota aje , Dekat ja dri kg kami untuk ke situ. Lebih kurang 40 minit. 
Kami sampai di kawasan itu pada jam 2.45 pm. Sekejap je kan, kami dah nampak kawasan itu dari jauh. 

(Kawasan Bawah lata Puteh)

Kawasan ini merupakan tempat tadahan air,
untuk penduduk di sini. Nak datang boleh tapi kena
jaga attitude skit. jangan buang sampah di kawasan air terjun. Dari jauh dah nampak air terjun tu, said to be 3rd tallest waterfall in southeast region. tetapi fakta tu ditarik balik sebab banyak lagi waterfall yang lebih tinggi.














Kami memulakan pendakian yang tak seberapa untuk menuju ke kawasan tu. Pendakian untuk orang normal dan aktif mungkin makan masa 30 minit ja, tapi kalau untuk orang ehem-ehem memang makan masa la lol. Terima kasih untuk brother SAFIQI sebab bagi kami jalan untuk naik ke atas

Penat jugak la sebab keadaan kawasan tu memang curam dan
memenatkan, Untuk korang yang suka Lasak-lasak jemput datang ke sini. 





 Lebih kurang 15 minit naik kami dah sampai ke lata bawah dia,
sabar belum sampai atas lagi, rilekk2 dulu.
 



 Lepas rest2 bawah tu, kami start naik , almost there. about 10 minute


  Tadaaaa kami dah sampai ke Lata Puteh selama. Best nya ... tempat dia bersih , air terjun dia cantik dan sejuk. dari jauh dah boleh rasa angin dari air terjun tu. Damn son its so awesome.

my team

JANGAN LUPA #BARRISAN

You Might Also Like

1 comment: